WinMENTOR 24.021/1 cuprinde modificarea parametrilor de la salarii precum și a modului de calcul, începând cu ianuarie 2024, dezvoltări în ceea ce privește importul documentelor din alte aplicații, transmitere e-Factura și importul e-Factura.


 

Versiunile sunt incrementate după următorul algoritm: anul, luna, număr versiune din
luna/versiunea minoră. Dacă se face upgrade de la o versiune care are același număr
înainte de „/” (de exemplu: trecem de la versiunea 24.021/1 la versiunea 24.021/2), nu
trebuie să executați procedura de verificare de structuri, însă este necesară procedura de
actualizare constante (automată la install sau manuală pe fiecare firma) dacă sunt
introduse constante noi de la o versiune la alta.

 


LISTE

MENTOR:

• Listare facturi si transmitere prin E-mail – a fost corectata situatia in care totalul de plata afisat pe tipizate era eronat din cauza rotunjirilor la 2 zecimale.


SALARII – ADEVERINTE WORD:

• S-au facut corectii la Adeverinta pentru cotizatie somaj in ceea ce priveste data angajarii si suma 200 neimpozabila care se scade acum din baza de calcul;

• S-au adaugat adeverintele: Adeverinta pentru indemnizatie crestere copil, Adeverinta cu nr. zile concediu medical (Anexa 7) si Declaratie venituri Part-time. Acestea pot fi accesate prin utilizarea șablonului Word (noile șabloane au fost incarcate in documentatia aferenta utilizarii adeverintelor Word), cat si prin modul de configurare la listare cu parametrii introdusi cu versiunea 24.021.

MENTOR

• Diverse – Constante eFactura – A fost creat un view special in care sunt aduse constantele ce trebuie setate pentru configurarea modului de lucru cu documentele e-Factura ;

• Trezorerie – s-a corectat situatia cand aparea mesajul de eroare List index out of bounds la importul de extrase MT940 din Banca Transilvania;

• Import din alte aplicatii:

– Facturi de iesire: s-a introdus o noua variabila NumarBonuri pentru a putea importa si numarul de bonuri pentru care s-a facut facturarea;

– Daca in documentul de import apare tiptva=0, valoare care nu se regaseste in nomenclatorul tiptva, atunci programul va aduce automat valoarea 1 in table si nu va mai aparea pe factura casuta goala la Particularitati TVA;

– Pentru import plata ce reprezinta retur client, optiunea se gaseste pe import incasari in format txt cu variabila Reprezinta=RETUR CLIENT;

– importul facturilor de intrare si iesire se va face cu valorile rotunjite in functie de cum sunt setate constantele: Iesiri: Rotunjire valoare si TVA la 2 zecimale, respectiv Intrari: rotunjire valoare si TVA la 2 zecimale.


Salarii:

Pentru setari parametri incepand cu ianuarie 2024 va rugam sa consultati documentatia care insoteste kit-ul curent: MODIFICARI SALARII LUNA IANUARIE 2024-ACTUALIZAT, Configurari indemnizatii/FACILITATI – ianuarie 2024

• S-au actualizat fisierele de cu zile libere, parametrii care se actualizeaza automat la recalcul precum si configurarile noi de indemnizatii care pot fi aduse din NEW cu ajutorul optiunii de pe fiecare indemnizatie.

• Au fost corectate valorile duse pe “Alte deduceri” in cazul indemnizatiilor neimpozabile (incepand cu ianuarie 2024 trebuie sa se scada din valoarea de la Alte deduceri si contributia de sanatate atunci cand se lucreaza cu constanta Alte deduceri pentru indemnizatii neimpozabile cu contributii pe NU).

• S-a corectat calculul contributiei de sanatate in cazul in care salariatul beneficia de cei 200 lei scutiti si avea si indemnizatii de boala (incepand cu ianuarie 2024 nu scadea partea din cei 200 scutiti aferenta indemnizatiei din baza de calcul a contributiei de sanatate);

• Sa corectat problema calcului din net in brut de la Alte drepturi/penalizari si Salarii realizate exceptii pe firmele cu facilitati, problema aparuta pe executabilul 24.011/5;

• S-a corectat afisarea optiunii de “Se aplica facilitati salariale” care in versiunea 24.011/5 aparea inclusiv pe firmele care nu aplicau facilitatea;

• S-a corectat impozitul pentru angajatii cu salar de incadrare sub minimul din domeniu pe firma cu facilitati (prin decizie judecatoreasca, contract suspendat, etc)inainte se calcula impozit scutit si trebuia sa fie de plata;

• Pentru firmele din domenii cu facilitati fiscale (constructii, Agricultura, IT) se modifica calculul impozitului pentru salariatii care incep sau inceteaza contractul in cadrul firmei in timpul lunii, plafonul maxim de acordare a scutirii de impozit fiind diminuat in functie de numarul de zile pentru care se desfasoara contractul in firma.


Atentie!

Nu este inca tratat calculul contributiilor suportate de angajator pentru cazul in care un salariat care aplica baza minima la contributii realizeaza venit sub plafonul minim, insa are si tichete de masa/vacanta pentru care se opreste contributia de santate.


e-Factura

• Constanta noua – Pe campul SellersItemIdentification se exporta(eFactura) cu valori posibile: Cod Extern, Cod Intern si Nu se exporta, constanta prin care se stabileste ce camp din nomenclatorul de articole se transmite in XML e-Factura.

 

Import e-Factura:

• A fost eliminata filtrarea intervalului pentru care se poate face descarcarea documentelor din SPV, calculul perioadei pentru care se face interogarea va fi automat pentru a evita situatia in care nu sunt descarcate toate arhivele cu facturile primite, avand in vedere faptul ca dupa 60 zile acestea se sterg din sistem. La descarcarea din SPV va fi afisat intervalul pentru care se face interogarea (ultimele 60 zile);

• S-a corectata situatia in care nu se salvau facturile descarcate din SPV in directorul specificat in constanta, va fi necesara actualizarea constatelor din noul KIT;

• A fost corectata functionalitatea barei laterale de scroll din grila de Import facturi eFactura;

• Au fost adaugate optiuni de filtrare in grila de Import facturi din format electronic EFact pentru zona ID descarcare, Data, Document, Valoare, TVA, Moneda, Curs, Furnizor, Partnere WMC, Cod fiscal.


e-Transport:

• A fost corectata eroarea primita la trimiterea unei notificari pentru un articol inregistrat cu valoare bruta pentru UM secundara, situatia era creata de valoarea bruta gresita dusa in notificare.

 



Atenție!

ANAF ține XML-urile doar timp de 60 de zile, cele mai vechi de acest termen nu vor mai fi disponibile în SPV!


Astfel, este OBLIGATORIU să instalați versiunea nouă și să apelați până, cel târziu, pe 29 februarie MĂCAR O SINGURĂ DATĂ „Import facturi din format electronic E-Fact” cu preluare de ultimele 60 zile.

De ce 29 februarie?
Logica datei de 29 februarie este dată de această limită de 60:
31 zile din ianuarie + 29 din februarie = 60 de zile.

În această versiune am inclus salvarea în baza de date a ZIP-urilor cu XML-urile importate din SPV. Nu este important să generați intrările, ci doar să le preluați din SPV!

Dacă nu veți apela acest import în timp util, orice factură mai veche de 60 de zile va fi pierdută din evidență. Vă sfătuim să nu riscați lăsând această acțiune pe final de februarie!